Prowadzenie sklepu z kosmetykami czy salonu beauty, w którym sprzedawane są produkty do pielęgnacji, wymaga doboru odpowiednich preparatów, które klienci będą chcieli zakupić. Dziś, wbrew pozorom, na pierwszy plan nie wysuwają się wyłącznie znane marki, a kosmetyki, które charakteryzuje skuteczne działanie. Czym się kierować, dobierając produkty do swojej oferty? W naszym artykule udzielamy praktycznych porad!
Kosmetyki dopasowane do charakteru działalności
Sklepy z kosmetykami na ogół proponują klientom szeroki wybór produktów. W ofercie znajdziemy m.in. preparaty:
- do pielęgnacji ciała, stóp dłoni,
- do pielęgnacji włosów,
- myjące,
- do makijażu.
Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku branży beauty, która coraz częściej wychodzi naprzeciw klientom, proponując im różnorodne kosmetyki, które można zakupić bezpośrednio w salonie. Spora ilość osób jest skłonna kupić u fryzjera szampon, którym przed chwilą były myte włosy, a który pozwala osiągnąć zadowalające efekty. Zasadą jest jednak dobór takich kosmetyków, które pasują do profilu działalności salonu.
O ile u fryzjera kupuje się szampony, odżywki czy produkty do pielęgnacji włosów, o tyle niewielu klientów zapytałoby o krem do stóp czy maseczkę na twarz. Oczywiście, w punktach o szerokim spektrum świadczonych usług możemy pozwolić sobie na większą różnorodność, ale w przypadku wąskich specjalizacji stawiamy wyłącznie na kosmetyki kojarzone z salonem. Wiele ciekawych propozycji znajdziemy w hurtowni online: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/kosmetyki.

Wysoka jakość, pożądane efekty
Jakie kosmetyki najchętniej kupują dziś klienci? Wbrew pozorom wcale nie chodzi o te markowe, które wszyscy doskonale znamy. Dużą popularnością cieszą się te znacznie mniej dostępne, które przynoszą pożądane efekty. W ostatnim czasie głośno zrobiło się o kosmetykach opartych na składnikach pochodzenia naturalnego i rzeczywiście, klienci często o nie pytają. Z drugiej strony, wykazują zainteresowanie produktami, które będą dobrane specjalnie do ich potrzeb.
Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie kosmetyków z odpowiednimi składnikami aktywnymi. Nie jest tajemnicą, że coraz większa świadomość nakazuje kupującym czytać etykiety, dlatego produkty o wątpliwy składzie mogą pozostać niesprzedane. Ci, którzy od dłuższego czasu prowadzą własną działalność, wiedzą, czego mniej więcej oczekują ich klienci. Zdecydowanie większy problem pod tym kątem mają osoby, które dopiero zakładają swój biznes.
Produkty kosmetyczne z wyższej półki – tak, czy nie?
Gdy mowa o wysokiej jakości, od razu pojawia się pytanie o cenę. Czy rzeczywiście warto wybierać produkty z wyższej półki? Klienci niechętnie wybierają dziś najtańsze propozycje, które uważają za mało efektywne. Niemniej jednak większość z nich nie jest skłonna płacić ponad miarę. Optymalnym rozwiązaniem będą więc produkty ze średniej półki cenowej, które wpisują się w wymagania, ale również możliwości kupujących. Oczywiście, ostateczna cena zależy w dużej mierze od kosztów, jakie ponosimy. Ustalamy ją w taki sposób, aby na transakcji zarobić. Możemy więc zdecydować się na kilka produktów premium, a pozostałe wybrać z nieco niższej półki.
Wiele jednak zależy od tego, kim właściwie są nasi stali klienci. Jeśli wybieramy tych zamożniejszych, zakup droższych produktów zdecydowanie nie będzie dla nich problemem. Ten typ klienta lubi wysoką jakość, ale też przyzwyczaja się do swoich zakupowych wyborów. Klienci preferujący niższe ceny lubią natomiast zmiany, dlatego jeśli to oni najczęściej odwiedzają nasz sklep, postawmy na różnorodność. Nie musi być najtaniej, ale bardzo ważne, by był duży wybór. Regularne dostarczanie nowości sprawia, że klienci chętniej przychodzą, nawet jeśli aktualnie nie mają potrzeby, by kupić jakiś produkt. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i salonów urody czy sklepów stacjonarnych.